Page 109 - NP Zbornik 46_DRUGO REVIDIRANO IZDANJE
P. 109
Novopazarski zbornik, 46/2023, str. 103-114 109
5. Varijable istraživanja
Zavisna varijabla: Stavovi nastavnika i učenika
Nezavisna varijabla: Vršnjaško nasilje
6. Populacija i uzorak istraživanja
Uzorak je prigodan, mješovitog tipa (zaposleni i učenici). Subjekti istraživa-
njabili su zaposleni i učenici u osnovnim školama na teritoriji Opštine Sjenica.
Analiza i interpretacija rezultata istraživanja
Prvi zadatak: Opštistavovi nastavnika o nasilju
Opšti stav nastavnika jeste taj da se nasilje smanjuje povećanjem preventiv-
nih aktivnosti koje se u školi obavljaju sa učenicima. Nešto manji broj nastavnika
smatra da aktuelna ekspanzija digitalnog nasilja, jer djeca dosta vremena provode
na kompjuteru, te da su im uzori rijaliti zvijezde. Potvrdili smo prvu hipotezu
istraživanja, jer na osnovu opštih stavova nastavnika zaključujemo da oni smatra-
ju da je digitalno nasilje pojačano u školama, jer djeca dosta vremena provode uz
komjuter (tablet, telefon, itd.). Prva potvrđena hipoteza glasi: Pretpostavlja se da
je opšti stav nastavnika da je digitalno nasilje pojačano u školama.
Drugi zadatak: Ispitati viđenje nasilja od strane
nastavnika u školi u kojoj su zaposleni
Najveći broj ispitanika je iznio stav da je prevencija ključ uspjeha te da kon-
tinuiranim pristupom u realizaciji preventivnih aktivnosti u školi dolazi do sma-
njenja nastavnika. Samim tim, potvrdili smo i drugu hipotezu istraživanja, koja
glasi:Pretpostavlja se da je stav nastavnika da se nasilje smanjuje povišenim pre-
ventivnim mjerama, koje nastavnici i stručni saradnici obavljaju s učenicima.
Treći zadatak: Ispitati stavove nastavnika
o mjerama za rješavanje problema
Na osnovu odgovora nastavnika zaključujemo sljedeće: Da najveći broj
nastavnika smatra da bi upravo rad sa roditeljima, radionice i edukacija rodite-
lja,najviše doprinijelo rješavanju problema. Samim timšto vaspitanje počinje u
kući, roditelji svoja mišljenja i stavove prenose na svoju djecu u učestvujuu for-
miranju stavova kod djece. Na drugom mjestu jeste rad sa djecom, tj. radionice
s učenicima, jer je živa riječ i edukacija nešto što na duže staze daje rezultate.
Također, spominjali su i važnost sprovođenja fair-play igara koje uče djecu da su