Page 108 - NP Zbornik 46_DRUGO REVIDIRANO IZDANJE
P. 108

108                           Muzafer Bibić, Vršnjačko nasilje – ima li rješenja?


                   Metodologija istraživanja

                   Problem istraživanja

                   Sagledavanjem saradnje učenika i nastavnika kao razvojnog procesa koji ima
               tendenciju da se unaprijedi, dolazimo do definisanja problema istraživanja, a to je:
               Prevencija vršnjačkog nasilja u osam osnovnih škola sa teritorije Opštine Sjenica.

                   1. Predmet istraživanja

                   Definisanjem mjera prevencije, ali i njihovom primjenom, učenici su upućeni
               u Protokol postupanja u slučaju da do nasilja dođe. S tim u vezi, proizlazi i defini-
               cija predmeta istraživanja, koja glasi: „Vršnjačko nasilje – Ima li rješenja”.


                   2. Cilj istraživanja
                   Ispitati stavove nastavnika i stavove učenika o Vršnjačkom nasilju i utvrditi
               koje su njihove mjere za preveniranje i suzbijanje nasilja u školama.

                   3. Zadaci istraživanja

                     1.  Ispitati opšte stavove nastavnika o nasilju
                     2.  Ispitati viđenje nasilja od strane nastavnika u školi u kojoj su zaposleni
                     3.  Ispitati stavove nastavnika o mjerama za rješavanje problema
                     4.  Ispitati stavove učenika о učestalosti nasilja u školi koju pohađaju
                     5.  Ispitati stavove učenika o tome da li su i sami doživjeli neki oblik nasi-
                        lja u školi koju pohađaju

                   4. Hipoteze istraživanja

                     1.  Pretpostavlja se da je opšti stav nastavnika da je digitalno nasilje poja-
                        čano u školama.

                     2.  Pretpostavlja se da je stav nastavnika da se nasilje smanjuje povišenim
                        preventivnim mjerama koje nastavnici i stručni saradnici obavljaju s
                        učenicima.
                     3.  Pretpostavlja se da nastavnici smatraju da su radionice s roditeljima
                        mjere koje bi unaprijedile rješavanje problema u školi.
                     4.  Pretpostavlja se da učenici smatraju da nasilje nije učestalo u školi koju
                        pohađaju.
                     5.  Pretpostavlja se da su se učenici izjasnili da su u nekom periodu života
                        doživjeli neki oblik nasilja u školi.
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113