Page 108 - NP Zbornik 46_DRUGO REVIDIRANO IZDANJE
P. 108
108 Muzafer Bibić, Vršnjačko nasilje – ima li rješenja?
Metodologija istraživanja
Problem istraživanja
Sagledavanjem saradnje učenika i nastavnika kao razvojnog procesa koji ima
tendenciju da se unaprijedi, dolazimo do definisanja problema istraživanja, a to je:
Prevencija vršnjačkog nasilja u osam osnovnih škola sa teritorije Opštine Sjenica.
1. Predmet istraživanja
Definisanjem mjera prevencije, ali i njihovom primjenom, učenici su upućeni
u Protokol postupanja u slučaju da do nasilja dođe. S tim u vezi, proizlazi i defini-
cija predmeta istraživanja, koja glasi: „Vršnjačko nasilje – Ima li rješenja”.
2. Cilj istraživanja
Ispitati stavove nastavnika i stavove učenika o Vršnjačkom nasilju i utvrditi
koje su njihove mjere za preveniranje i suzbijanje nasilja u školama.
3. Zadaci istraživanja
1. Ispitati opšte stavove nastavnika o nasilju
2. Ispitati viđenje nasilja od strane nastavnika u školi u kojoj su zaposleni
3. Ispitati stavove nastavnika o mjerama za rješavanje problema
4. Ispitati stavove učenika о učestalosti nasilja u školi koju pohađaju
5. Ispitati stavove učenika o tome da li su i sami doživjeli neki oblik nasi-
lja u školi koju pohađaju
4. Hipoteze istraživanja
1. Pretpostavlja se da je opšti stav nastavnika da je digitalno nasilje poja-
čano u školama.
2. Pretpostavlja se da je stav nastavnika da se nasilje smanjuje povišenim
preventivnim mjerama koje nastavnici i stručni saradnici obavljaju s
učenicima.
3. Pretpostavlja se da nastavnici smatraju da su radionice s roditeljima
mjere koje bi unaprijedile rješavanje problema u školi.
4. Pretpostavlja se da učenici smatraju da nasilje nije učestalo u školi koju
pohađaju.
5. Pretpostavlja se da su se učenici izjasnili da su u nekom periodu života
doživjeli neki oblik nasilja u školi.