Page 103 - NP Zbornik 46_DRUGO REVIDIRANO IZDANJE
P. 103

Muzafer Bibić                                      UDK 316.624-057.874(497.11)
               Osnovna škola „Rifat Burdžović Tršo”
               Karajukića Bunari, Sjenica


                       VRŠNJAČKO NASILJE – IMA LI RJEŠENJA?





                   Sažetak: Potaknuti aktuelnim problemom nasilničkog ponašanja nadučeni-
                   cima i uposlenicima u institucijama sistema odgoja i obrazovanja– školama,
                   izvršili smo pedagoško istraživanje i proučavalirelevantnu literaturu koja tre-
                   tira ovaj fenomen. Posebno nas jeinteresovalo vršnjačko nasilje, ali i nasilje
                   uopšte, te njihov uticajna odgojno-obrazovne ishode. U radu je napravljen
                   presjek teorijskih proučavanja ove problematike, a zatim je izvršeno meto-
                   dološki utemeljeno pedagoško istraživanje zasnovano na jasno utvrđenom
                   predmetu, cilju, zadacima, hipotezama, metodama i tehnikama, kao iinstru-
                   mentima istraživanja. Istraživanje je izvršeno na populaciji škola u Opštini
                   Sjenica, a uzorkom su obuhvaćene one škole koje nosesva obilježja popula-
                   cije, tako da se rezultati dobijeni istraživanjem mogu primijeniti i na stanje
                   nasilja u školama na teritoriji Opštine Sjenica. Naš cilj je pokretanje javne
                   rasprave i pokušaj da se taj problem postavi u fokus pedagoške javnosti i
                   da pedagogija, njene discipline i sve srodne nauke koje se bave odgojem i
                   obrazovanjem, posebno psihologija, sociologija i medicinske nauke, daju do-
                   prinos da se problem prepozna, da se otklone uzroci problema i iznađu me-
                   hanizmi za potpuno prevazilaženje, kako bi sva djeca živjela, rasla, razvijala
                   se i stasavala u ljude u slobodnom i sretnom okruženju.

                   Ključne riječi: nasilje, zlostavljanje, teror, zanemarivanje, omalovažavanje,
                   napastovanje




                   Uvod

                   Posmatranjem vršnjačkog nasilja kao fenomena u određenim kontekstima i
               iz perspektive različitih vremenskih distanci ili perspektive savremenog pristupa
               i aktuelnih potreba prakse, uvijek se otvaraju neka nova pitanja, pravci otkrivanja
               uzroka, sagledavanja posljedica ili preventivnih sistema. Nasilno ponašanje po-
               javljuje se u svim aspektima života osobe, počevši od porodice, preko škole, sve
               do slobodnog vremena djece.
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108