Page 165 - NOVOPAZARSKI ZBORNIK 43
P. 165
Novopazarski zbornik, 43/2020, str. 155-167 165
Zaključak
Analizom sadržaja navedenih muzičkih zbirki uvidjeli smo da postoji više
od 1000 zapisa sandžačkih pjesama i igara. Dobar dio pjesama u zbirkama nije
zapisan Finskom metodom što otežava njihovo uporedno istraživanje. S obzirom
14
na to, kao i činjenicu da dobar dio zapisa predstavlja varijante istih pjesama i igara,
može se reći da dobar dio sandžačke muzičke građe nije sistematiziran, te je iz nje
teško doći do opštih karakteristika kada su u pitanju muzičke komponente u okviru
vokalne, vokalno-instrumentalne i instrumentalne muzičke tradicije, a što je ključ
za njeno naučno vrednovanje. S druge strane, na CD-ima u okviru zbirki Lirske
narodne pjesme i pjevanje Bošnjaka iz Plava i Lirske narodne pjesme i pjevanje
Bošnjaka u Plavu i Gusinju nalaze se pjesme koje nisu etnomuzikološki zapisane,
te je veoma bitno da se, u budućnosti, i to učini. Svjesna činjenice da postoji mo-
gućnost da ovom analizom nisam obuhvatila sve zbirke koje se odnose na istraži-
vani problem, nadam se da će ovaj rad podstaći istraživače i institucije koje se bave
istraživanjem i zaštitom sandžačke kulture na organizovani rad na objedinjavanju i
naučnom vrednovanju cjelokupne sandžačke muzičke građe, a samim tim i njenom
oživaljavanju i popularizaciji.
14 Načela za biljeleženje i klasifikaciju narodnih melodija postavio je finski etnomuzikolog
i kompozitor Krohn. Jedan od principa ove metode jeste da melograf pri notiranju napjeva
odmah izvrši njegovu transpoziciju na završni ton g1, pri čemu se svi napjevi i njihovi
tonski nizovi svode na jedan zajednički ton, što omogućava da se izbjegne veliki broj
predznaka i znatno olakaša njihovo uporedno istraživanje (Dević 1981).