Page 256 - NP Zbornik 46_DRUGO REVIDIRANO IZDANJE
P. 256

256                              Mensur Zukorlić, Osmansko nasljeđe u Nišu...


                   U javnom nastupu, Rekaj je obrazlagao svoj zahtjev za proširenjem prava
               muslimana u Nišu, a to je dozvola da se čuje poziv za molitvu u dvorištu džamije
               i u gradu. U javnom diskursu Rekaj koristi strategiju intenzifikacije kako bi su-
               protstavio, s jedne strane, nerazumijevanje građana i nadležnih „kažu da to nije
               sigurno”, „nudili su mi osiguranje”, a, s druge strane, poziva na zakon, i određe-
               nje Srbije kao svog doma i svoje majke: „ako je Srbija naša majka, a ne maćeha”,
               „A zašto bih ja imao osiguranje ako je moj dom ovdje, u Srbiji?”:
                   „Kad sam bio na sastanku sa gradonačelnikom i načelnikom za sigurnost, tra-
                   žio sam da se čuje molitva vani, odnosno da se čuje poziv u džamiju. Oni su
                   mi rekli da to nije sigurno pa onda ni ja ne vidim da smo tu sigurni. Poziv za
                   molitvu je naša obaveza, a oni nam kažu da to nije sigurno. Ako mi imamo ista
                   prava u Srbiji i ako je Srbija naša majka, a ne maćeha, onda moramo imati ista
                   prava ... U Novom Pazaru ima crkvi pa im nitko ne brani da se crkvena zvona
                   čuju ujutro, u podne i uvečer” (...) Da li se poziv mujezina na molitvu čuje i
                   u drugim gradovima Srbije, efendija odgovara da se poziv „čuje u dvorištu
                   džamije”, ali kako bi „bilo lijepo da se čuje i u gradu”. „Kad sam bio imam u
                   Smederevu, nudili su mi osiguranje jer se poziv iz džamije čuo na ulicu. Neko-
                   liko puta su mi nudili, a na kraju su mi rekli ‘ako vam se nešto dogodi, nemojte
                   se žaliti nama’. A zašto bih ja imao osiguranje ako je moj dom ovdje, u Srbiji?”


                   Rekaj koristi i strategiju intenzifikacije da istakne provokacije na ulici kada
               se kao imam prošeta gradom u uniformi. „Nije bilo fizičkih napada, ali su česta
               dobacivanja i provokacije”, kao i da njegovu ženu, koja je pokrivena, poneki put
               verbalno vrijeđaju na ulici: „Moja žena mora da se obuče u crno da bi neko pomi-
               slio da je časna sestra, a ne muslimanka, da ne bi došlo do provokacija i dobaciva-
               nja.” Rekaj je ukazao i da je njegov sin imao probleme u školi.
                   U članku portala Deustche Welle, koji govori o položaju muslimana u Srbiji,
               intervjuisan je i jedan muslimanski vjernik, Adel Toković, stomatolog, porije-
               klom iz Sjenice, nastanjen u Nišu. Adel je rekao kako svakog petka dolazi na
               molitvu. Adel, pak, ističe kako je on kao musliman dobro prihvaćen u Nišu. U
               diskursu koji ima ulogu mitigacije problema, on koristi usporedbu Niša, grada
               svog prebivališta, i Sjenice, grada svog porijekla, kako bi pokazao relativnost
               pojmova „manjina” i „većina”:
                   „Dogodi se nekad da ima predrasuda, ali to je zato što se ljudi ne poznaju.
                   Poanta je da se ljudi upoznaju i onda se vidi da među nama i nema nekih
                   razlika. Kad sam došao na studij u Niš, bilo je situacija gdje mi ljudi kažu:
                   Ja sam mislio nešto drugo, ali ti si normalan kao i mi. Poznavanjem se to sve
                   riješi (...) Ja sam iz Sjenice, a tamo je obrnuto: većinsko stanovništvo je musli-
                   mansko, moji prvi susjedi su pravoslavci, pa opet nema nikakvih problema.”
   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261