Page 85 - NOVOPAZARSKI ZBORNIK 44-2021
P. 85

Novopazarski zbornik, 44/2024, str. 79-89                            85


               kao L1, samim tim i porast broja učenika koji srpski jezik izučavaju kao L2 i onih
               koji izučavaju bosanski jezik:

                   -  Ugostiteljsko-turistička škola: od ukupnog broja učenika trećeg razreda (n =
                     103) srpski kao L1 izučava 52,4% učenika (n = 54), dok srpski jezik kao L2
                     i bosanski jezik izučava 47,6% učenika (49);
                   -  Medicinska škola “Dva heroja”: od ukupnog broja učenika trećeg razreda
                     (n = 203) srpski jezik kao L1 izučava 57,1% (n = 116), a srpski kao L2 i
                     bosanski 42,9% (n = 87);
                   -  Ekonomsko-trgovinska škola: od ukupnog broja učenika trećeg razreda (n =
                     340) srpski jezik kao L1 izučava 65,9% (n = 224), a srpski kao L2 i bosanski
                     34,1% (n = 116);
                   -  Gimnazija: od ukupnog broja učenika trećeg razreda (n = 308) srpski jezik
                     kao L1 izučava 53,6% (n = 165), a kao L2 i bosanski jezik 46,4% (n = 143);
                   -  Tehnička škola: od ukupnog broja učenika trećeg razreda (n = 253) srpski jezik
                     kao L1 izučava 53,8% (n = 136), a kao L2 i bosanski jezik 46,2% (n = 117);
                   -  Škola za dizajn tekstila i kože: od ukupnog broja učenika trećeg razreda (n = 168)
                     srpski jezik kao L1 izučava 56,5% (n = 95), a kao L2 i bosanski 43,5% (n = 73).

                     Na  osnovu  istraživanja  dobijeni  podaci  za  generaciju  koja  u  školskoj
               2019/20. godini upisuje prvi razred, a koja u školskoj 2020/21. pohađa drugi ra-
               zred, nude skoro istu sliku u odnosu na prethodnu generaciju. Blagi procentualni
               pad broja učenika koji srpski izučavaju kao L1 i porast broja učenika koji srpski
               izučavaju kao L2 i onih koji izučavaju bosanski jezik možemo registrirati samo
               kod učenika Škole za dizajn tekstila i kože:

                   -  Ugostiteljsko-turistička škola: od ukupnog broja učenika drugog razreda (n
                     = 123) srpski kao L1 izučava 54,5% učenika (n = 67), dok kao L2 i bosanski
                     izučava 45,5% (n = 56);
                   -  Medicinska škola “Dva heroja”: od ukupnog broja učenika drugog razreda
                     (n = 184) srpski jezik kao L1 izučava 50% (n = 92), što je slučaj i sa procen-
                     tom učenika koji izučavaju srpski kao L2 i bosanski jezik – 50% (n = 92);
                   -  Ekonomsko-trgovinska škola: od ukupnog broja učenika drugog razreda (n
                     = 342) srpski jezik kao L1 izučava 67% (n = 229), što govori da je procenat
                     onih koji srpski izučavaju kao L2 i bosanski 33% (n = 113);
                   -  Gimnazija: od ukupnog broja učenika drugog razreda (n = 315) srpski jezik
                     kao L1 izučava 52,7% (n = 166), a kao L2 i bosanski 47,3% (n = 149);
                   -  Tehnička škola: od ukupnog broja učenika drugog razreda (n = 325) srpski
                     jezik kao L1 izučava 53,2% (n = 173), a kao L2 i bosanski 46,8% (n = 152);
                   -  Škola za dizajn tekstila i kože: od ukupnog broja učenika drugog razreda
                     (n = 193) srpski jezik kao L1 izučava 49,7% (n = 96), a kao L2 i bosanski
                     50,3% (n = 97).
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90