Page 229 - Zbornik 39
P. 229
39/2016 INTERVENCIJE U AMBIJENTALNIM CJELINAMA 229
Ovaj prostor poprimio je mnoge izmjene u razdoblju od Osmanskog carstva
do danas. Ovaj dio čaršije je dobio novu formu nakon Drugog svjetskog rata, kada
su trgovke većinom na markicama koje potiču iz otomanskog perioda rekonstrui-
sane. Do danas izvršen je niz intervencija individualnog karaktera i neplanski, što
za posljedicu ima neusklađenost i narušava karakter stare čaršije.
Hamam je jedan od najznačajnijih elemenata čaršije, međutim na lokaciji on
svojim volumenom i veličinom ne odudara niti je previše akcentiran, jednostavno
prati liniju terena, ne suprostavljajući mu se.
Lokalitet karakteriše poslovna i javna funkcija. Javnog karaktera su objekti
hamam i Arap-džamija, dok poslovnog karaktera su trgovke koje se nižu oko jav-
nih objekata.
Tipologija objekata – najzastupljeniji na lokaciji su poslovni objekti koji čine
90% ukupnog broja objekata, dok su samo stambeni objekti zastupljeni u procentu 10%.
Zastupljenosti tipologije objekata na lokaciji
Objekte koji su obuhvaćeni analizom karakteriše stilska pripadnost otoman-
skom periodu skoro u potpunosti. Dvije trgovke nemaju nikakve elemente otoman-
skog perioda i samim tim nemaju ni arhitektonsku, ni ambijentlanu vrijednost. Po-
ložaj objekta, tip krova, pokrov, materijalizacija objekta su samo neke od niza
stavki po kojima ovaj objekat odudara od okoline. Općenito gledano 90% objekata
obuhvaćenih analizom lokacije ima spratnost P, dok 10% objekata (hamam i dža-
mija) imaju spratnost P+1.
Odnos spratnosti zastupljenih objekata na lokaciji
Općom valorizacijom objekata, najzastupljeniji su objekti sa ambijentalnom
vrijednošću koji čine 80% ukupnog broja objekata, dok su objekti spomeničke vri-
jednosti zastupljeni u procentu 10%. Objekti neutralne i arhitektonske vrijednosti
zastupljeni su u procentu od 5%.