Page 229 - Zbornik 39
P. 229

39/2016       INTERVENCIJE U AMBIJENTALNIM CJELINAMA                229

                     Ovaj prostor poprimio je mnoge izmjene u razdoblju od Osmanskog carstva
               do danas. Ovaj dio čaršije je dobio novu formu nakon Drugog svjetskog rata, kada
               su trgovke većinom na markicama koje potiču iz otomanskog perioda rekonstrui-
               sane. Do danas izvršen je niz intervencija individualnog karaktera i neplanski, što
               za posljedicu ima neusklađenost i narušava karakter stare čaršije.
                     Hamam je jedan od najznačajnijih elemenata čaršije, međutim na lokaciji on
               svojim volumenom i veličinom ne odudara niti je previše akcentiran, jednostavno
               prati liniju terena, ne suprostavljajući mu se.
                     Lokalitet karakteriše poslovna i javna funkcija. Javnog karaktera su objekti
               hamam i Arap-džamija, dok poslovnog karaktera su trgovke koje se nižu oko jav-
               nih objekata.
                     Tipologija objekata – najzastupljeniji na lokaciji su poslovni objekti koji čine
               90% ukupnog broja objekata, dok su samo stambeni objekti zastupljeni u procentu 10%.











                               Zastupljenosti tipologije objekata na lokaciji

                     Objekte koji su obuhvaćeni analizom karakteriše stilska pripadnost otoman-
               skom periodu skoro u potpunosti. Dvije trgovke nemaju nikakve elemente otoman-
               skog perioda i samim tim nemaju ni arhitektonsku, ni ambijentlanu vrijednost. Po-
               ložaj  objekta,  tip  krova,  pokrov,  materijalizacija  objekta  su  samo  neke  od  niza
               stavki po kojima ovaj objekat odudara od okoline. Općenito gledano 90% objekata
               obuhvaćenih analizom lokacije ima spratnost P, dok 10% objekata (hamam i dža-
               mija) imaju spratnost P+1.










                                Odnos spratnosti zastupljenih objekata na lokaciji

                     Općom valorizacijom objekata, najzastupljeniji su objekti sa ambijentalnom
               vrijednošću koji čine 80% ukupnog broja objekata, dok su objekti spomeničke vri-
               jednosti zastupljeni u procentu 10%. Objekti neutralne i arhitektonske vrijednosti
               zastupljeni su u procentu od 5%.
   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234