Page 198 - Novopazarski Zbornik 36
P. 198
204 Nada Vignjević Đorđević, Selim Šaćirović НЗ 36/2013
Izlaganja mogu da se predstave na savremeni pedagoški način, jednovre-
meno oralna i video prezentacija, preko video bima (izlaganja) i grafoskopa (vežbe),
čime se postiže najbolji efekat memorisanja izložene materije kod slušalaca.
Pošto predložena obuka nema svrhu formalne obuke, već je cilj motivi-
sanje učesnika za nastavak individualnog stvarnog savladavanje i usavršavanja
potrebnih veština i novih znanja savremenog preduzetništva. Takođe je potrebno
3
vreme za potpuno samostalno osposobljavanje na izradi biznis planova, odnosno
vođenja uspešnog finansijskog poslovanja.
Koncept metode ove obuke podstiče učesnike, da posle završetka počet-
nih jednodnevnih predavanja, motiviše za dalje individualno, stručno usavršava-
nje u vođenju započetog preduzetničkog poduhvata dodatnom obukom sistemom
daljinske obuke, odnosno stručnim usavršavanjem u tom smislu.
REZULTATI EDUKACIJE
ZA VOĐENJE SOPSTVENOG BIZNISA
Teorijski i tematski okvir obuke obuhvata sledeće metodske jedinice:
1. Motivacija i poslovne ideje, 4
2. Marketing, planiranje poslovanja i prodaja,
3. Poslovne finansije i pribavljanje sredstava za poslovanje,
4. Sastavljanje biznis plana.
1. Motivacije i poslovne ideje za osnivanja individualnog preduzetništva:
a) Osnovni principi organizacije i uspešnog vođenja individualnog predu-
zetničkog poduhvata,
b) Realizacija poslovne ideje, osnivanje i registracija preduzetničkog
poduhvata u skladu sa Zakonima Republike Srbije,
c) Otvaranje računa kod banke, dobijanje PIB registracije i otvaranje i
vođenje poslovnih knjiga,
d) Izbor predmeta preduzetničkog poduhvata — vežba primera.
2. Marketing, Plan poslovanja, Plan prodaje
Težište pažnje prilikom pripreme i sastavljanja biznis plana je na istraži-
vanju tržišta. Projektanti ili sastavljači ovog tipa biznis plana težište svoje pažnje
5
usmeriće u utvrđivanju za kojim proizvodima ili uslugama postoji povećana tr-
žišna tražnja, odnosno nedovoljno razvijeni kapaciteti u užem i širem okruženju,
za koje onda postoji dobra šansa da se novi poslovni poduhvat uspešno plasira i
dugoročno ostvaruju pozitivni finansijski rezultati.
3 Dragojevic, D. (2002). BUSINESS PLAN MANUAL — Methodology and application, Editor
of the „Savremena praksa“, Beograd.
4 Vignjević Đorđević N. (2008), Marketing services, Europress, Belgrade.
5 Vignjević Đorđević N. (2010), Inssurance — Law, institutions, management, Finegraf, Belgrade.