Page 198 - Novopazarski Zbornik 36
P. 198

204                Nada Vignjević Đorđević, Selim Šaćirović     НЗ 36/2013

                      Izlaganja mogu da se predstave na savremeni pedagoški način, jednovre-
               meno oralna i video prezentacija, preko video bima (izlaganja) i grafoskopa (vežbe),
               čime se postiže najbolji efekat memorisanja izložene materije kod slušalaca.
                      Pošto predložena obuka nema svrhu formalne obuke, već je cilj motivi-
               sanje učesnika za nastavak individualnog stvarnog savladavanje i usavršavanja
               potrebnih veština i novih znanja savremenog preduzetništva.  Takođe je potrebno
                                                                     3
               vreme za potpuno samostalno osposobljavanje na izradi biznis planova, odnosno
               vođenja uspešnog finansijskog poslovanja.
                      Koncept metode ove obuke podstiče učesnike, da posle završetka počet-
               nih jednodnevnih predavanja, motiviše za dalje individualno, stručno usavršava-
               nje u vođenju započetog preduzetničkog poduhvata dodatnom obukom sistemom
               daljinske obuke, odnosno stručnim usavršavanjem u tom smislu.

                                      REZULTATI EDUKACIJE
                               ZA VOĐENJE SOPSTVENOG BIZNISA

                      Teorijski i tematski okvir obuke obuhvata sledeće metodske jedinice:
                      1. Motivacija i poslovne ideje, 4
                      2. Marketing, planiranje poslovanja i prodaja,
                      3. Poslovne finansije i pribavljanje sredstava za poslovanje,
                      4. Sastavljanje biznis plana.
                      1. Motivacije i poslovne ideje za osnivanja individualnog preduzetništva:
                      a) Osnovni principi organizacije i uspešnog vođenja individualnog predu-
               zetničkog poduhvata,
                      b)  Realizacija  poslovne  ideje,  osnivanje  i  registracija  preduzetničkog
               poduhvata u skladu sa Zakonima Republike Srbije,
                      c) Otvaranje računa kod banke, dobijanje PIB registracije i otvaranje i
               vođenje poslovnih knjiga,
                      d) Izbor predmeta preduzetničkog poduhvata — vežba primera.
                      2. Marketing, Plan poslovanja, Plan prodaje
                      Težište pažnje prilikom pripreme i sastavljanja biznis plana je na istraži-
               vanju tržišta.  Projektanti ili sastavljači ovog tipa biznis plana težište svoje pažnje
                          5
               usmeriće u utvrđivanju za kojim proizvodima ili uslugama postoji povećana tr-
               žišna tražnja, odnosno nedovoljno razvijeni kapaciteti u užem i širem okruženju,
               za koje onda postoji dobra šansa da se novi poslovni poduhvat uspešno plasira i
               dugoročno ostvaruju pozitivni finansijski rezultati.



               3   Dragojevic, D. (2002). BUSINESS PLAN MANUAL — Methodology and application, Editor
                   of the „Savremena praksa“, Beograd.
               4   Vignjević Đorđević N. (2008), Marketing services, Europress, Belgrade.
               5   Vignjević Đorđević N. (2010), Inssurance — Law, institutions, management, Finegraf, Belgrade.
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203